HISTORIA CZŁONKOWIE AKTUALNOŚCI WSPOMNIENIA OSIĄGNIĘCIA FOTOGALERIA PISZĄ O NAS KONTAKT

W dniach od 11 do 14 lipca Górniczy Chór Męski przebywał w Republice Czeskiej biorąc udział w Międzynarodowym Festiwalu Chóralnym im. Antoniego Dworzaka, który się odbył w sobotę 13 lipca. W konkursie nasz zespół zajął  drugie miejsce - Srebrny Dyplom.

W piątek 12 lipca do południa zwiedzaliśmy zabytki starej Pragi. Obok wspaniałych wrażeń związanych z podziwianiem zwiedzanych obiektów zabytkowych zapamiętamy z pewnością na długo wspaniały pokaz musztry wojskowej podczas ceremonii zmiany warty przed Pałacem Prezydenckim. Solidnie zmęczeni wzięliśmy udział w koncercie w kościele p.w. św. Mikołaja na Rynku Starego Miasta. Tutaj prezentowały się również inne zespoły uczestniczące w festiwalu chóralnym. Po koncercie odbył się rejs statkiem po Wełtawie, podczas którego (odpoczywając po trudach całego dnia) podziwialiśmy piękną architekturę Pragi.

W dniu powrotu do kraju, wzięliśmy  udział w niedzielnej mszy św. o godz. 12.00  w kościele p.w. św. Idziego, gdzie od 2005 roku funkcjonuje parafia polska. Chór wykonał Mszę Franciszka Kostingera: Kyrie, Gloria, Sanctus, Benedictus, Agnus Dei z towarzyszeniem organów oraz inne utwory uzgodnione z proboszczem. Po nabożeństwie - przed pamiątkowym zdjęciem przy ołtarzu z Proboszczem Polskiej Parafii ks. Hieronimem Kaczmarkiem, prezes chóru Piotr Strzelecki podziękował za zaproszenie wręczając proboszczowi upominki w postaci reliefu w miedzi z wizerunkiem Św. Barbary oraz Kroniki 30-lecia zespołu.

Żegnaliśmy Pragę podczas obiadu w restauracji „U Medvidku”. Dziękowaliśmy Dyrygentowi chóru Zdzisławowi Francuzowi za Jego pracę, która otwarła nam drogę do osiągnięcia sukcesu na Festiwalu. Były kwiaty i śpiewany toast. W dobrych nastrojach wracaliśmy do Lubina w czym swój udział miało niewątpliwie również dobre czeskie piwo.

Zostały wspomnienia związane takżez dzielnicą Pragi - Żiżkov, gdzie mieszkaliśmy i gdzie odbywał się Festiwal (Hotel Olsanka). Będziemy wspominać surrealistyczny pomnik Jaroslava Haśka - twórcy Przygód Dobrego Wojaka Szwejka. W tej dzielnicy Haśek mieszkał a w lokalnych piwiarniach powstawały kolejne rozdziały tej znanej w świecie powieści. Zapewne w pamięci zachowamy górujący nad Pragą pomnik Jana Żiżki - wodza i bohatera narodowego Czech, który walczył m.in. z Krzyżakami pod Grunwaldem.

mapka dojazdu do hotelu  /  więcej foto - podziękowanie dla Wojciecha Sobieszek, Krzysztofa Porzyckiego oraz Ryszarda Rydza za wykonanie części zdjęć.