HISTORIA CZŁONKOWIE AKTUALNOŚCI WSPOMNIENIA OSIĄGNIĘCIA FOTOGALERIA PISZĄ O NAS KONTAKT

Międzynarodowy Festiwal Chóralny w Ochrid
Macedonia w dniach 23 - 31. 08

Wszystkie zamieszczone zdjęcia pochodzą z archiwum chóru, zostały zrobione przez członków zespołu; Stefana Marynowicza, Ryszarda Rydza, Henryka Jeziorskiego, Krzysztofa Porzyckiego i Janusza Kosmala, oraz osoby nam towarzyszące; Krystynę Strzelecką, Katarzynę Koszulańską i dr Rolanda Szczepaniaka.

Podróż do Wenecji na przystań promową a następnie promem do greckiej miejscowości Igoumenica, po czym autokarem do macedońskiej miejscowości Ohrid.

LINK DO ALBUMU GOOGLE - pdróż

Zwiedzanie miasta i obowiązkowe koncerty plenerowe. Spacer po mieście, przy pomniku patrona miasta św. Klemensa - wynalazcy cyrylicy, w tutejszym muzeum, wśród ruin starożytnego teatru. Po wejściu na szczyt wzniesienia oglądaliśmy miasto z twierdzy cara Samuela, zwiedzaliśmy cerkiew Praošnik, zwaną św. Klimenta i pod wezwaniem św. Pantelejmona, zbudowaną niedawno na starych fundamentach w stylu bizantyjskim. Najbardziej malowniczo położona jest cerkiew Svety Jovan Kaneo. Tutaj zakończyliśmy zwiedzanie miasta i łodziami popłynęliśmy do przystani w centrum.

LINK DO ALBUMU GOOGLE - zwiedzanie

W hotelowych korytarzach było słychać śpiew naszego zespołu, ponieważ w miarę możliwości odbywały się próby. Nie wszystkim było lekko, jak widać nasz drugi dyrygent - Krzysztof - miał co robić.

LINK DO ALBUMU GOOGLE - próby chóru

Pierwszy koncert konkursowy - Musica Sacra - odbył się w cerkwi św. Sofii. Dla kilku kolegów dojście do tej świątyni na wzgórzu było wielkim wysiłkiem. W drodze powrotnej chór wystąpił w obowiązkowym koncercie plenerowym w centrum. Daliśmy również dużo radości nowożeńcom i wywarliśmy wielkie wrażenie na turystach i mieszkańcach, śpiewając młodej parze, przypadkowo przejeżdżającej dorożką.

LINK DO ALBUMU GOOGLE - Pierwszy kocert konkursowy Musica Sacra

Na dzień przed naszym drugim - głównym występem konkursowym, pojechaliśmy wysłuchać innych chórów. Przesłuchania konkursowe odbywały się w hotelu Gorica a w międzynarodowy skład Jury wchodziło pięć osób. Nazajutrz odbył się nasz występ konkursowy. Duże brawa żegnały nas przy zejściu ze sceny na zakończenie koncertu jak się potem okazało przy wręczaniu nagród, nie tylko z powodu naszych mundurów, nietypowych w tej części Europy.

LINK DO ALBUMU GOOGLE - Drugi kocert konkursowy w hoteli Gorica

Wieczór macedoński - mogliśmy spróbować specjałów tutejszej kuchni, posłuchać macedońskiej muzyki i śpiewu oraz rzucić się w wir regionalnych tańców.

LINK DO ALBUMU GOOGLE - Wieczór macedoński

Nadszedł dzień ogłoszenia wyników. Przed tą uroczystością odbyło się sympozjum dla dyrygentów chórów uczestniczących w konkursie, gdzie omawiano zasady punktacji. Poszczególni członkowie międzynarodowego Jury wypowiadali swoje uwagi i spostrzeżenia. Następnie na sali koncertowej odbyła się uroczystość wręczania nagród. Po obiedzie chór odśpiewał podziękowania naszym dyrygentom - Zdzisławowi Francuzowi i Jego asystentowi Krzysztofowi Kujawskiemu - za Ich trud i wielki wkład w sukces zespołu.
    Po południu odwiedził nas organizator festiwalu pan Aleksander Dimoski. Pogratulował nam sukcesu, podziękował za przyjazd i udział w konkursie. Wyraził również nadzieję na spotkanie się jeszcze z nami.

LINK DO ALBUMU GOOGLE - Ogłoszenie wyników

Oprócz zwiedzania zabytków Ohridu, relaksowaliśmy sie zażywając kąpieli słonecznych i wodnych. Jezioro Ohrydzkie oferowało nam czystą i ciepłą wodę choć z kamienistym dnem.

W drodze powrotnej do domu przez Serbię i Węgry, nocowaliśmy w węgierskiej miejscowości Buk. Warunki wspaniałe do zregenerowania sił po długiej podróży i przed czekającą nas jeszcze kilkugodzinną jazdą do Lubina. Tradycją chóru jest to, że śpiewamy w miejscu swojego pobytu - na Węgrzech nie mogło być inaczej.

LINK DO ALBUMU GOOGLE - W drodze do domu - Węgry- Buk

Nie mogliśmy nie zajechać kolejny raz na Wzgórze Kahlenberg jadąc przez Austrię. Podziwialiśmy z tego Wzgórza piękny widok na Wiedeń. W kościele p.w. św. Józefa odbył się nasz okolicznościowy koncert. Zaśpiewaliśmy w tym historycznym miejscu, gdzie modlił się król Jan III Sobieski i Papież Jan Paweł II. Na pamiątkę naszej wizyty, podarowaliśmy księdzu Jerzemu Smolińskiemu jubileuszową kronikę chóru. Pożegnano nas Mazurkiem Dąbrowskiego, który wybijały dzwony  z wieży tej pięknej świątyni - specjalnie dla nas.

LINK DO ALBUMU GOOGLE - W drodze do domu - Austria / Wiedeń - Wzgórze Kahlenberg